Wprowadzenie systemu SAP do firmy to nie koniec. Trzeba pomyśleć jeszcze nad wieloma rzeczami. Jedną z nich jest SAP Maintenance, czyli wsparcie techniczne i serwisowe pochodzące prosto od producenta. Warto się zastanowić nad tą opcją, ponieważ nigdy nie wiadomo, jakie awarie czekają system, a lepiej jest mieć gdzie takowe zgłosić.

Administracja systemami SAP – wewnętrzna, czy zewnętrzna?

Administrowanie może odbywać się na dwa różne sposoby. Jednym z nich jest pozostawienie administracji we własnym dziale IT. Drugi zaś to oddanie administrowania zewnętrznej firmie. Zewnętrzna firma może być równocześnie Partnerem SAP (przykładem jest chociażby firma HICRON). Wtedy dostępne są dwie opcje zarządzania – podstawowa oraz rozszerzona. Rozszerzone wsparcie techniczne dostępne jest 24/7 i otrzymuje się natychmiastową pomoc od najlepiej wyszkolonych techników. Który wybór lepszy? Jeżeli nie jesteś przekonany, warto zasięgnąć wiedzy w artykule: http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/a/administracja-i-utrzymanie-systemow-sap-czy-wspolpracowac-z-zewnetrznym-dostawca,13305079/

Utrzymanie systemu SAP

Wiele opinii użytkowników podaje, że utrzymanie systemu SAP to jedynie coroczna licencja. Nic bardziej mylnego. Pokazuje to, że nie wykorzystują oni pełnych możliwości, jakie podaje im system. Aktywny użytkownik może śmiało uczestniczyć we wszystkich organizowanych szkoleniach, dzięki czemu uczy się o systemie, uczy się rozwiązywać problemy, dostaje ważne informacje z pewnych źródeł. Za tym wszystkim idzie oczywiście dużo lepsza pozycja w porównaniu do konkurencji oraz wyższe zyski. Samemu trzeba sobie odpowiedzieć, czy warto.

Comments are closed.